İL GÖÇ SINAV BAŞVURUSUNU NASIL YAPABİLİRİM?

İL GÖÇ ve GÖÇ UZMAN YARDIMCLIĞI SINAVLARI BAŞVURU SÜRECİ

Değerli Adaylar,

“İl göç” ve “Göç” uzman yardımcılığı sınavları için başvurunuzu nasıl yapacağınız ve bu süreçte dikkat etmeniz gereken noktalar aşağıda belirtilmiştir. Başvurunuzun sorunsuz tamamlanabilmesi için açıklamaları dikkatli okuyup, gereklerini titizlikle yerine getirmeniz büyük önem taşımaktadır.

Her iki sınav içinde başvuru süreci iki aşamadan oluşmaktadır.

 

  1. AŞAMA: SINAV ÜCRETİNİN YATIRILMASI

Öncelikle aşağıda verilen banka hesabına sınav ücreti olan 60 TL’yi yatırmanız gerekmektedir. Şube dışında ATM ya da internet yoluyla yatırılan sınav ücretleri dikkate alınmayacaktır.

 

Banka Adı: TC. Ziraat Bankası

IBAN No: TR360001002532070641045009

Şube Kodu ve Adı: 2532- BAKANLIKLAR/ANKARA KAMU GİRİŞİMCİ ŞUBE

 

Sınav ücretini yatırma aşamasında banka dekontunun açıklama kısmına, TC kimlik numaranızı başında “+” işareti olacak şekilde ve hiç boşluk bırakmadan TC kimlik numaranızı yazdırmanız, hemen devamına bir boşluk bırakarak ad ve soyadınızı yazdırmanız gerekmektedir.

Doğru Örnek: +12538014765 Fatma Yıldırım

Doğru Örnek: Fatma Yıldırım +12538014765

Hatalı Örnek 1: + 12538014765 Fatma Yıldırım (Hatalı çünkü “+” işaretinden sonra boşluk bırakılmış)

Hatalı örnek 2: 12538014765 Fatma Yıldırım (Hatalı çünkü TC kimlik numarasından önce “+” işareti yok)

Hatalı Örnek 3: +12538014765Fatma Yıldırım (Hatalı çünkü TC kimlik numarasından sonra hiç boşluk bırakılmadan ad ve soyad girilmiş)

Hatalı Örnek 4: + 1 2 5 38014765 Fatma Yıldırım (Hatalı çünkü TC kimlik numaraları arasında boşluklar girilmiş)

Bu işlemi gerçekleştirdikten sonra banka memurundan bilgileri kontrol etmesini isteyiniz. Dekontunuzu alınca siz de kontrol ediniz ve yukarıda belirtilen açıklamalara uymayan bir durum ya da başka bir hata varsa (TC kimlik numaranızın, ad ya da soyadınızın hatalı yazılması vb.) düzeltilmesini sağlayınız.

 

  1. AŞAMA: İNTERNET ÜZERİNDEN BAŞVURNUN GERÇEKLEŞTİRİLMESİ

 Yatırdığınız sınav ücretinin başvuru sistemine ulaşması bazı durumlarda zaman alabilmektedir. Bu nedenle başvuru işleminizi, sınav ücretini öğleden önceki saatlerde yatırmış iseniz en erken aynı günün akşamı, öğleden sonra yatırmış iseniz en erken ertesi gün sabah yapabilmeniz mümkün olacaktır. Daha erken işlem yapmak istediğinizde sistem size onay vermeyecektir.

Sınav ücretini yatırdıktan ve sınav ücretinin başvuru sistemine ulaşması için yeterli zaman geçtikten sonra ankudem.ankara.edu.tr adresinde ilgili sınav linkini tıklayarak başvuru sayfasına giriniz.

Başvuru sayfasında TC kimlik numaranızı ve ekranda bulunan güvenlik kodunu girmeniz gerekmektedir. Bu aşamadan sonra sınavla ilgili diğer bilgilerinizi (mezun olduğunuz üniversite, bölüm, e-posta adresiniz vb.) girmeniz gereken başka bir sayfa karşınıza gelecektir.

ÖNEMLİ NOT

Eğer sistem ikinci aşamaya geçmenize izin vermez ise bu birkaç nedenden kaynaklanabilir.

  1. Sınav ücretini yatırdıktan kısa bir süre sonra sisteme girmiş olabilirsiniz. Bu durumda belirtilen süreyi beklemelisiniz
  2. TC kimlik numaranızı ya da güvenlik kodunu hatalı yazmış olabilirsiniz. Bu durumda bilgilerinizi kontrol edip tekrar deneyiniz.
  3. Sınav ücretini yatırırken TC kimlik numaranız dekonta hatalı yazılmış olabilir. Bu durumda dekontunuzu kontrol ediniz ve bir hata mevcutsa ilgili telefon ve e-posta adresleri aracılığı ile Ankara Üniversitesi Ölçme ve Değerlendirme Merkezi (ANKÜDEM) ile iletişime geçiniz.

Başvuru sayfasının ikinci kısmında sizden sisteme son 6 ay içerisinde çekilmiş 2024 px X 2024 px boyutlarını ve 2MB dosya boyutunu geçmeyecek bir vesikalık ya da yüzünüzün net göründüğü karşıdan çekilmiş bir fotoğrafınızı (fotoğraflar JPG, PNG, GIF ve BMP uzantılı olmalıdır) eklemeniz ve bazı bilgileri girmeniz istenecektir. Bu bilgileri girdikten sonra sayfanın en altında bulunan “Girdiğiniz Bilgilerin Doğruluğunu Kontrol Etmek İçin Tıklayınız” butonuna tıklayınız. Açılan sayfada girdiğiniz bilgileri kontrol ettikten sonra yine sayfanın sonunda bulunan “Bilgilerim Doğrudur Başvuru İşlemini Tamamla” bölümüne tıklayınız. Bu işlemden sonra ekranda başvurunuzu başarıyla tamamladığınıza dair bir belge oluşacaktır.

ÖNEMLİ NOT: Başvurunuzun tamamlanması için mutlaka bu belgenin çıktısını almanız gerekmektedir.

ÖNEMLİ NOT: Adaylar başvuru süreciyle ilgili sorularını ANKÜDEM’in 0312 214 13 50-64 / 6212 / 6089 numaralı telefonlarına ve 2014ilgoc@gmail.com e-posta adresine iletebilirler.